Två TV apparater och ett abonnemang

Moderator: otto

Greffel
Inlägg: 7
Blev medlem: lör jan 26, 2019 1:30 pm

Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av Greffel »

Hej
Frugan har precis vart och köpt sig en TV till sovrummet, nu vill hon givetvis ha fungerande TV också genom IPTV.
Så min fråga är, kan jag använda samma abonnemang till båda TV apparaterna, endast en TV kommer vara på åt gången.

Man vill ju inte bli blockad ...
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av atrix »

Ja, du kan använda hur många olika apparater du vill, dock som du säger inte samtidigt.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Greffel
Inlägg: 7
Blev medlem: lör jan 26, 2019 1:30 pm

Re: Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av Greffel »

Men för att få det att fungera måste man byta macadressen i dashboarden varje gång man vill byta tv att titta på ?

Eller kan man ha damma virtuella adress på båda tvapparatern ?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av atrix »

Om du använder dig av appar på tv:n så behöver du inte ställa in något sådant, detta är enbart om man har en Mag box eller Enigma box, kör du på en app på tv:n så behövs inte detta. Det skulle bli väldigt jobbigt att byta mac adress beroende på om du ska titta på första tv:n eller andra tv:n.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Greffel
Inlägg: 7
Blev medlem: lör jan 26, 2019 1:30 pm

Re: Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av Greffel »

Hej igen :)
Kan det skilja mellan appar för nu använder jag SMART STB och den har virtuell mac adress och den är inte samma i de olika TV'arna.
Innan detta hade jag smart IPTV som jag gillade massor men den fungerar inte längre, kommer inte ihåg att man behövde någon MAC inställning i den.

Vilken app rekommenderas nu för tiden,.....som är användarvänlig för frugan :) ?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av atrix »

Jag gillar TiviMate, det är nog den bästa appen. Dock har jag ju Android tvs, vet ju inte vad du har, men det är nog den bästa appen.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
maymarilyn
Inlägg: 2
Blev medlem: mån sep 11, 2023 4:09 pm

Re: Två TV apparater och ett abonnemang

Inlägg av maymarilyn »

Detta är enbart om man har en Mag box eller Enigma box.dino game
Skriv svar