Det är synd att av alla de kunder vi har (återförsäljarnas inkluderade) så är det en bråkdel som blir medlemmar på detta forum. Och de flesta som tar sig till forumet gör det av en viss anledning, vare sig det är problem eller förbättring. Nöjda kunder har nog inte lika stor anledning att vara här, de tutar och kör.
Jag som ensam forum administratör har väldigt svårt att övertyga er som har problem att detta inte alls beror på oss, det har med en del faktorer att göra som har med nätverket att göra, oavsett om de ligger internet i ert hem eller mot er ISP.
Jag gör mitt bästa för att försöka hjälpa er allihopa, när ett fel ligger hos oss har jag alltid stått för detta och inte dolt någonting. När jag däremot säger att felet INTE beror på oss, så menar jag de och är inte meningen att ljuga eller dölja något för någon.
Att en, två eller tre kanaler kan frysa till eller lagga kan jag förstå helt och hållet. Att säga att ALLA laggar hela tiden håller inte. För då hade de gjort de även för de 400-700 provkonton vi ger ut om dagen och ingen av dessa hade konverterat till försäljning.
Om vår avsikt var att suga ut så mycket pengar som möjligt ur denna trend och sen stänga ner och dra när de skiter sig, så borde de väl vara läge för det nu enligt er som påstår att de laggar på alla kanaler och tjänsten inte duger? Eller? Många av er har säkert vänner med andra nätverksuppsättningar och förutsättningar som kan bekräfta det jag säger.
Jag vet helt ärligt inte varför vissa av upplever dessa problem, det är otroligt svårt att säga. ASIX datacenter som har hand om majoriteten av den europeiska trafiken har haft kraftiga störningar och besvär de senaste 10-14 dagarna, kanske ligger något i det? Jag är som sagt inte ute efter att skylla ifrån mig, men faktum är det att majoriteten av våra kunder inte upplever några problem alls (förutom någon enstaka kanal eller två)
Jag kommer hädanefter INTE hjälpa de som inte har något intresse av att läsa de jag har att säga. Jag har alltid stått för problemen vi haft när vi haft och jag nekar lika starkt problem vi inte har när vi inte har dom. Meningen med detta forum är att vi i staffen ska ha en dialog med våra kunder för att förbättra, utveckla vår tjänst.
Jag hoppas att ni har förståelse för detta.
EDIT: Kör gärna
https://www.bredbandskollen.se/tp-test (dvs ladda ner programmet inte den webbaserade tjänsten) för att se om bredbandsleverantörerna levererar utlovad hastighet. Detta test använder IP adresser som kör genom ASIX datacenter, dvs trafik som INTE är internet inom Sverige går ALLTID igenom ASIX. Att testa internethastigheter internt inom Sverige är ej relevant då vi ej kan ha några servrar i Sverige, varför behöver jag nog inte förklara heller