## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Lennart skrev:Jag har fiber via bredbandsbolaget (250/100) och upplever inga lagg eller problem alls.

Jag zappar ofta förbi alla svenska kanaler titt som tätt och jag har aldrig upplevt problem med flera kanaler samtidigt.

Visst, någon kanal här och där kan väl vara nere men vad förväntar ni er av en sådan lösning?

De kanaler som funkar (>95%?) gör detta utan några som helst problem och detta oavsett tid på dygnet.

När jag läser era problem så tyder mkt på att nätleverantör inte håller den nivå som man kan förvänta sig.

Att admin hjälper så pass mkt får man bara vara tacksam för. Finns ingen annan, ens officiell, support som ens kommer i närheten. Jag har testat andra leverantörer och man fick vara tacksam om dom ens svarade på mail inom en vecka.

Jag kan förstå frustrationen men hade det varit strul på server/lösningsnivå, ja då hade jag klagat mkt här.
Tack för din support. Ja kan utan att överdriva säga att 98% av våra kunder inte upplever dessa problem som ofta diskutteras här. Det var mycket kliande i huvudet ett tag innan ett par kunder var hjälpsamma och samarbetade då vi testade deras boxar samt länkar hos vänner med olika linor och resultaten var chockerande vad de skilde sig.

Tack för berömmet ännu en gång, alltid trevligt att höra
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

woldberg86 skrev:
admin skrev:
woldberg86 skrev:
Jag har bbb fiber, sitter i ett annat rum så kan ej kolla just nu ska kolla mer imorgon.
Igår var det c more hits hd c more first hd cmore series hd cmore hocke/live hd tv12 hd etc idag var det cmore kanalerna och tv6 hd men som sagt skall pröva utan router och se om det blir bättre
Pröva utan router och återkom med resultat. Intressant då du har Telia, en operatör som egentligen aldrig strular så länge man inte kör med en Brygga från dem eller med deras egna router. Återkom, väntar ivrigt
Fick lov att prova med router cmore hits hd = lagg.
Utan router så fungerar det än så länge ~ 10 min
Får springa och köpa en switch imorgon tror jag
Tack! Resultatet noterat.

Bör kännas skönt för dig med att kunna hitta problemet
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Patsie »

admin skrev:
Patsie skrev:
Det testar jag gärna. Har precis laddat ner den på min LG tv här nu. hur får jag den till att ansluta till er?
Har inte hunnit prova programmet själv men de har en hemsida där de finns instruktioner och man kan lägga in listorna på liknande sätt som SmartIPTV

http://ss-iptv.com/en/
Ok, jag testar och ser om jag lyckas.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Lennart skrev:Jag har fiber via bredbandsbolaget (250/100) och upplever inga lagg eller problem alls.

Jag zappar ofta förbi alla svenska kanaler titt som tätt och jag har aldrig upplevt problem med flera kanaler samtidigt.

Visst, någon kanal här och där kan väl vara nere men vad förväntar ni er av en sådan lösning?

De kanaler som funkar (>95%?) gör detta utan några som helst problem och detta oavsett tid på dygnet.

När jag läser era problem så tyder mkt på att nätleverantör inte håller den nivå som man kan förvänta sig.

Att admin hjälper så pass mkt får man bara vara tacksam för. Finns ingen annan, ens officiell, support som ens kommer i närheten. Jag har testat andra leverantörer och man fick vara tacksam om dom ens svarade på mail inom en vecka.

Jag kan förstå frustrationen men hade det varit strul på server/lösningsnivå, ja då hade jag klagat mkt här.
Lennart jag instämmer med dig, har samma lina som du och kör med en asus router.
IPTV från BBB strulade oxå i mellan åt , och ringde man BBB så låg felet här hemma, aldrig hos dom så Jag sa upp det och då kunde dom bjuda 3mån fritt med viasat etc. Men nej tack.
Visst kan det lagga ibland men är man tålmodig så kommer det tillbaka, men många beskrivningar här att alla kanaler laggar samtidigt, nej låter inte rimligt. Den kanalen som jag ville se NHL igår viasat hockey HD, då var det bara leta upp ett annat land som visade hockeyn
Så det var inga problem. Har även haft dreambox och den var inte helt felfri heller.

Men i det stora hela med Smart TV LG och Mag 254 och tillgång till en 256 w1 i en annan stad där jag jobbar period vis. Så jag klagar inte får verkligen ut valuta för pengarna.
Tack Admin med besättning för ett fantastiskt jobb ni gör :)
//GG08
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

admin skrev:
woldberg86 skrev:
admin skrev:
Pröva utan router och återkom med resultat. Intressant då du har Telia, en operatör som egentligen aldrig strular så länge man inte kör med en Brygga från dem eller med deras egna router. Återkom, väntar ivrigt
Fick lov att prova med router cmore hits hd = lagg.
Utan router så fungerar det än så länge ~ 10 min
Får springa och köpa en switch imorgon tror jag
Tack! Resultatet noterat.

Bör kännas skönt för dig med att kunna hitta problemet
Ska testa detta oxå...förhoppningsvis under helgen...
Du/ni som admin glr ett kanonjobb med all support!
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Tack allihopa. Nu kan jag sova med ett leende =)
Amatrav
Inlägg: 3
Blev medlem: tor dec 01, 2016 5:08 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Amatrav »

Jag körde TPTest igår kväll vid 23 och fick 94,5bmit/s. har 100/10 uppkoppling. "ingen router användes"

Frugan sa att hon haft på tvn hela dagen igår och då funkade det utan lagg, men på kvällen kommer det tillbaka.
Jag misstänker att det har med bredband2 att göra trots test resultatet då jag inte kör Mag256 genom routern heller.

Tips mottages tacksamt.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Amatrav skrev:Jag körde TPTest igår kväll vid 23 och fick 94,5bmit/s. har 100/10 uppkoppling. "ingen router användes"

Frugan sa att hon haft på tvn hela dagen igår och då funkade det utan lagg, men på kvällen kommer det tillbaka.
Jag misstänker att det har med bredband2 att göra trots test resultatet då jag inte kör Mag256 genom routern heller.

Tips mottages tacksamt.
prova tptest nästa gång "alla" kanaler laggar
jockas
Inlägg: 56
Blev medlem: tor nov 03, 2016 11:12 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jockas »

Hallå
Har testat lite olika plattformar som dreambox ,appletv,boxee,kodi på äldre linux dator och senaste kodi på nyare dator samt vlc
Sitter på bahnhof på stadsnät iponly 100/10 och alla kanaler funkar klockrent när jag kör med en nyare dator med vlc eller kodi förutom cmoore sport och tv 4 hd vilket verkar känt. Kör jag på en äldre mediaspelare så laggar det,
Vad krävs för prestanda på den mediaspelare jag använder för att få det att fungera
woldberg86
Inlägg: 12
Blev medlem: tis dec 06, 2016 10:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av woldberg86 »

admin skrev:
woldberg86 skrev:
admin skrev:
Pröva utan router och återkom med resultat. Intressant då du har Telia, en operatör som egentligen aldrig strular så länge man inte kör med en Brygga från dem eller med deras egna router. Återkom, väntar ivrigt
Fick lov att prova med router cmore hits hd = lagg.
Utan router så fungerar det än så länge ~ 10 min
Får springa och köpa en switch imorgon tror jag
Tack! Resultatet noterat.

Bör kännas skönt för dig med att kunna hitta problemet
Nu har jag prövat i någon dag utan router och hittils så fungerar det smärtfritt!
tackar för hjälpen!
Skriv svar