## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mollan »

Jag har för avsikt att kolla på Häcken vs Helsingborg på C more2 men det är ingen match där, varför ???
Är det nåt jag kan göra skälv eller är detta nåt man får räkna med?
Det har hänt flera gånger under de senaste veckorna att det inte matcherna visas men om jag tittar på com hem så funkar det
Vad göra ?

// Mollan
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Mollan skrev:Jag har för avsikt att kolla på Häcken vs Helsingborg på C more2 men det är ingen match där, varför ???
Är det nåt jag kan göra skälv eller är detta nåt man får räkna med?
Det har hänt flera gånger under de senaste veckorna att det inte matcherna visas men om jag tittar på com hem så funkar det
Vad göra ?

// Mollan
Läs svaret om just samma sak några inlägg upp.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mollan
Inlägg: 13
Blev medlem: tor jan 25, 2018 5:48 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mollan »

Finns det nån del i forumet som visar aktuella störningar? Om det fanns så slapp alla skriva och fråga eller anmäla någonstans, hur man nu gör det

Mollan
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Du är i den tråden just nu där alla fel borde diskuteras.
Dashboard är stället där rapportering sker om det är fel på kanaler.
Admin är inte heller många gånger medvetna om problemen på kanaler och därför har man just den funktionen.
Alla har fått information om sin Dashboard då man skaffat sitt abonnemang och man loggar in där och skapar en "New Report" och skriver sedan in kanalen med problem och sedan väljer vad det är för fel på dom alternativ som finns.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Hulco
Inlägg: 33
Blev medlem: lör nov 24, 2018 2:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hulco »

FreddyK skrev:Du är i den tråden just nu där alla fel borde diskuteras.
Dashboard är stället där rapportering sker om det är fel på kanaler.
Admin är inte heller många gånger medvetna om problemen på kanaler och därför har man just den funktionen.
Alla har fått information om sin Dashboard då man skaffat sitt abonnemang och man loggar in där och skapar en "New Report" och skriver sedan in kanalen med problem och sedan väljer vad det är för fel på dom alternativ som finns.
Funkar det inte att anmäla via fjärrkontrollen?
Har iptv v. 604
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Hulco skrev:
FreddyK skrev:Du är i den tråden just nu där alla fel borde diskuteras.
Dashboard är stället där rapportering sker om det är fel på kanaler.
Admin är inte heller många gånger medvetna om problemen på kanaler och därför har man just den funktionen.
Alla har fått information om sin Dashboard då man skaffat sitt abonnemang och man loggar in där och skapar en "New Report" och skriver sedan in kanalen med problem och sedan väljer vad det är för fel på dom alternativ som finns.
Funkar det inte att anmäla via fjärrkontrollen?
Har iptv v. 604
Du gör det i Dashboard i din webbläsare och inte på din box.
Du har fått information om Dashboard då du skaffade ditt abonnemang.
Där kan du också bla ladda ner M3U fil för att använda på andra enheter, förlänga/köpa fler abonnemang, lägga till/byta MAC, editera kanallistor även om den funktionen är lite begränsad just nu men det kommer att förbättras med Dashboard v2 och en del annat utöver rapportering av kanaler.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Kollade med en annan större IP Leverantör Freddy och svaret jag fick va att ALLA IP leverantörer har/hade problem just nu..
Det enda jag tycker är att admin/supporten borde göra som de och tala om för alla vad som händer så slipper man ställa samma frågor..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ja jag har nämnt det tidigare med att jag vet folk med andra leverantörer som har problem med eftersom dom flesta använder samma källor.
Det enda Admin kan göra är att leta upp andra källor och det kan ta tid att hitta.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Hulco
Inlägg: 33
Blev medlem: lör nov 24, 2018 2:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hulco »

Edo skrev:Kollade med en annan större IP Leverantör Freddy och svaret jag fick va att ALLA IP leverantörer har/hade problem just nu..
Det enda jag tycker är att admin/supporten borde göra som de och tala om för alla vad som händer så slipper man ställa samma frågor..

Ja det vore rimligt för att slippa skapa mer problem än det är.
Hulco
Inlägg: 33
Blev medlem: lör nov 24, 2018 2:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hulco »

Hulco skrev:
Edo skrev:Kollade med en annan större IP Leverantör Freddy och svaret jag fick va att ALLA IP leverantörer har/hade problem just nu..
Det enda jag tycker är att admin/supporten borde göra som de och tala om för alla vad som händer så slipper man ställa samma frågor..

Ja det vore rimligt för att slippa skapa mer problem än det är.
Mycket bra tips.
Skriv svar