## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Persson69
Inlägg: 56
Blev medlem: mån mar 06, 2017 7:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Persson69 »

Ingen som hittat nån annan kanal som sänder FBK-Mif? Nåt annat land eller vad som helst
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Finska CMore och Schweiziska MySports bla brukar sända matcher från SHL däremot vet jag inte om dom sänder just den.
Har för mig jag sett matcher sändas ibland på Premier Sports (UK) med.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mange_83
Inlägg: 12
Blev medlem: fre mar 29, 2019 6:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange_83 »

Varför krånglar alltid sändningarna på Hockey nu för?? Går ju aldrig att se på Frölunda Längre. Man ser ca 20 sekunder och sedan stängs det av!!! Ingen kanal i Schweiz sänder den heller! IPTVKING har ju falerat totalt nu sen Hockeyn började tyvärr :(
Juampi12
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 07, 2017 9:13 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Juampi12 »

Är det så att bouquet list också slutat funka iom problemen? Massa kanalpaket som inte går att aktivera.
N.Roheda
Inlägg: 44
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av N.Roheda »

Persson69 skrev:Nån måste ju veta vad som händer här på IPTV?
Verkar vara svårt att lösa 1 vecka hsr gått & det salnas mängder med kanaler svenska & polska bla. & de som finns laggar 100mb Telia
Voiden
Inlägg: 2
Blev medlem: tor sep 26, 2019 6:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Voiden »

Jag har också upplevt problem med svenska kanaler en längre tid.
100mb Telenor
Mange89
Inlägg: 24
Blev medlem: sön okt 23, 2016 6:23 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange89 »

SVT 1 och SVT 2 laggar
Och överlag sega programbyten.

Samt får jag ej in subtitle automatiskt på mag 254.
Någon som vet vad det kan bero på?
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zymox »

Samma här, kom hem i Onsdags o haft problem med väldigt sega kanalbyten (kan ta upp till 30sek. Innan kanalen startar.) laggiga kanaler som normalt brukar fungera klockrent (bla. TV4) o även kanaler som tvingar 410:an till omstart i ett.
Just nu i skrivande stund sjukar TV4 sig rejält på en BBB Lina 500/500. Jag brukar inte ha några problem alls så tror inte detta är något isolerat användarproblem.
novica
Inlägg: 21
Blev medlem: ons feb 07, 2018 7:36 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av novica »

Försöker att kolla på Svensk Eurosport 2, helt chanslöst är det .Den vill inte alls öppna sig.Samma sak med jätte många Svenska kanaler.Gick över till EX-yu kanaler,Serbisk Eurosport,absolut inga problem.Funkar jätte bra.Sen under EX-yu sport kanaler,Sport klub,Arena sport öppnar sig typ bara 40/50 % av kanaler.
Bein Sports kanaler öppnar sig alla kanaler,men när man vill byta kanal så tar det ca: 4-5 sekunder innan nästa kanal kommer upp.
United king öppnar alla kanaler men när man vill byta kanal så tar det ca: 4-5 sekunder innan nästa kanal kommer upp.
Och så vidare.
Har telenor
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Men snälla läs några sidor bakåt.

viewtopic.php?f=9&t=84&start=4510#p18566

Detta är fortfarande lika aktuellt och inget som fixar sig på nolltid.
Jag tror nog man får räkna med åtminstone nån månad innan leverantörerna börjar få till det och streams börjar fungera bättre.
Det jag sett är iaf att man verkar kunna administrera saker igen men man är beroende av andra leverantörer då man byter streams mellan varandra.
Att det tar länge och öppna kanaler vet jag inte riktigt varför men tror helt enkelt det beror på paneler man försöker gå över till som inte orkar med alla kunder helt enkelt. Kan ju också kanske vara pga nån form av authorisering som inte kan göras pga den inte kan kontakta panelen som tagits ner.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar