## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Mange89
Inlägg: 24
Blev medlem: sön okt 23, 2016 6:23 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange89 »

Tycker inte att det framgår varför inte textningen fungerar i din länk?

Det är enbart cmore och Viasat, texten finns men måste läggas in manuellt vid varje kanalbyte.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det är ett problem med den hårdvara eller app vad du nu använder för nåt och har inget med tjänsten att göra.
Ställ frågan under rätt kategori för den hårdvara du kör med.
Det finns också trådar i det ämnet med lite här och där så testa sök med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Legenden32
Inlägg: 5
Blev medlem: mån jan 22, 2018 8:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Legenden32 »

Hej, jag har upplevt en massa lagg och sega kanalbyten under en längre tid. Läser i tråden att jag inte är ensam om dessa problem.
Idag så testade jag att ändra en inställning på min router Netgear R7500. Under inställningar wan setup så finns det ett val för NAT filtering,
Secured eller open. Jag ändrade till open, vips så blev alla kanaler och kanalbyten snabbare och mycket mindre lagg :)
Vad jag har läst så är routern mer sårbar för intrång så tänk på det. (jag kan ha fel)

Hoppas det är en lösning för dom som upplever dessa problem
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zymox »

FreddyK

Jag läser ju inte 6 sidor tillbaka.
Det som länkas till måste ju anses vara ett problem som berör oerhört många. Kunde det inte vara lämpligt att nämna det någonstans där man inte behöver leta efter det på typ 452:à sidan? Alla har ju en notifikationsfunktion som man kanske skulle kunna använt från admins håll i just ett sådant läge.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Men om du och andra inte läser x antal sidor tillbaka, ska det behövas upprepas för varje ny sida på tråden? Om man har ett problem, har garanterat någon annan haft det problem och då SÖKER man i tråden, lite trådettikett får man faktiskt ha. Vi kan inte ha samma jävla tjat om "busten" på varje sida bara för att folk är för lata för att läsa eller söka.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

zymox skrev:FreddyK

Jag läser ju inte 6 sidor tillbaka.
Det som länkas till måste ju anses vara ett problem som berör oerhört många. Kunde det inte vara lämpligt att nämna det någonstans där man inte behöver leta efter det på typ 452:à sidan? Alla har ju en notifikationsfunktion som man kanske skulle kunna använt från admins håll i just ett sådant läge.
Det är möjligt vet inte vilka funktioner som finns jag skriver bara som en vanlig användare precis som du.
Den notifiering jag ser är ju bara det man har oläst iaf.
Användare och Admin kan ju skicka privata meddelanden men vet inte om det går skicka till alla.
Skillnaden är att jag håller mig informerad vad som händer och har lite mer kunskap i hur det hela är uppbyggt osv.
Har lagt upp det under Nyheter med nu så får väl se om det syns bättre nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zymox »

Lovar jag skall bättra mig men garanterar inget :)
Det var bara en tanke och som du säger, d kanske inte r möjligt att göra så. Jag har bra koll på mina grejor o har sällan problem men sen jag kom hem i Onsdags har det inte funkat nåt vidare o nu vet jag varför. Jag sitter sällan på forumet eftersom det mesta brukar fungera bra hos mig o då har jag ju ingen anledning att gå in o kolla. När det sen inte r fel på mina grejor så går jag in o kollar precis lika sur som alla andra. Jag tror dock inte jag skrev nåt dumt utan bara att det just idag klabbade extremt på även en 500/500 Lina hos BBB och att jag misstänker att problemet inte låg hos användarna.

Hur som, vi löser inte problemet här utan jag lovar utan att garantera något o försöka bättra mig på o läsa infot o hjälpa till där jag kan.

Tack för svar iallafall o ha en fortsatt skön helg.
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zymox »

atrix skrev:Men om du och andra inte läser x antal sidor tillbaka, ska det behövas upprepas för varje ny sida på tråden? Om man har ett problem, har garanterat någon annan haft det problem och då SÖKER man i tråden, lite trådettikett får man faktiskt ha. Vi kan inte ha samma jävla tjat om "busten" på varje sida bara för att folk är för lata för att läsa eller söka.
D kan väl inte vara så svårt o informera om en sådan händelse som påverkar så många som detta gör eller? Låt stå på tavlan tills problemet r löst.

Jag och många med mig sitter säkert inte här mer än precis när vi söker lite info om tillfälliga problem, då kollar man ett par sidor tillbaka. Fel som ligger kvar i veckor kommer att hamn för långt bak i trådarna.

Vad föreslår du jag skall söka på som inte generar 500 svar när söker på lagg eller nåt? Det vanligaste problemet här. Tror inte ens man kan söka på lagg för det är ett för vanligt ord.

Nu har Freddie fixat in det på nyheter som inte är så när som en tråd på 500 sidor.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Bara att hoppas iaf att alla löser det snart iaf.
Jag vet iaf att många letar och testar olika paneler och den många testat har problem med att den inte orkar med trycket och att det krashar och såna problem. Här verkar man iaf ha löst åtminstone den biten men då alla börjar flytta över till andra paneler så får man räkna med att det blir avbrott i kanalerna eftersom alla IPTV leveratörer byter strömmar mellan varandra.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zymox
Inlägg: 36
Blev medlem: tis jan 10, 2017 5:17 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zymox »

Så är det ju, ja vi får hoppas på det bästa.
Skriv svar