## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

bamsebuse
Inlägg: 9
Blev medlem: ons okt 09, 2019 5:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bamsebuse »

Mitt eget fel. Ab. har gått ut
NicDawg
Inlägg: 1
Blev medlem: lör aug 21, 2021 11:36 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av NicDawg »

Jag har problem med SVT1, SVT2 och SVT24 i FHD och även HD. Dessa tre kanaler tar väldigt lång tid att ladda eller så får jag ingen bild alls. Väljer jag vanliga SVT som inte är FHD eller HD laddas oftast kanalerna och jag får bild. Låter jag SVT1/2 FHD stå på så kan det ta upp till 5 min innan bilden kommer men mestadels är det helt svart. Jag har 1TB/1TB fiber och använder nätverkskabel. Köra via samsung tvn och appen SMART Iptv. Detta har pågått nu säkert i över ett år men jag har inte tagit tag och anmält problemet. Märkliga är att alla andra kanaler funkar bra och laddas hyfsat snabbt. Någon som har liknande problem eller vet vad bakomliggande orsak beror på?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

WOW 1 TeraByte I ned och uppström?!? Vad kostar det i månaden? Visste inte ens att det fanns till slutkund..

Men seriöst, testa att avinstallera appen och installera om den, det är inte IPTVKing som är problemet här, utan problemet ligger hos dig. Annars skulle det vara fler som rapporterar att dom har problem med dessa kanaler. Jag har inga problem kollar på de kanaler varje dag utan problem.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
brckodc79
Inlägg: 22
Blev medlem: tis okt 08, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av brckodc79 »

Mitt abonnemang gick ut den 25 augusti, jag har förnyat den för cirka 4 timmar sen, men det är fortfarande helt dött. Försökt starta om boxen, men det händer inget.
Lampan lyser blått hela tiden och jag kan index stänga av så att den lyser rött
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Har du kollat i Dashboarden att din betalning är accepterad samt att din abbonnemang är aktivt?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
brckodc79
Inlägg: 22
Blev medlem: tis okt 08, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av brckodc79 »

Det fungerar nu
Gomar92
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 25, 2021 8:06 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Gomar92 »

Någon annan som har problem med lagg på formuler, mytv online2? Det har aldrig fungerat för mig. Det hackar och laggar ständigt och när jag ställer in buffer på 10 sek så fungerar det klockrent i 10 sek sen buffrar det 10 sek osv.. finns det en lösning?
ttaikon
Inlägg: 24
Blev medlem: tor sep 29, 2016 10:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ttaikon »

Jag måste erkänna att jag har haft stora problem med frysningar och lagg. Men när jag bytte till en Cat6A kabel till min formuler Z8 så har det i princip upphört...!!!

Sen att jag har problem med mytv2 mjukvara är ju något annat problem. Nån som har liknande problem med formuler z8 / mytv2 online appen ?
Sixx
Inlägg: 13
Blev medlem: fre feb 24, 2017 9:40 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Sixx »

Tittade på tv precis och så blev det bara svart när jag bytte kanal. Är det samma för någon annan? Startat om min router och min formuler z7+ Men det händer inte så mycket
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

samma här
Skriv svar