## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

ardian
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 17, 2017 3:02 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ardian »

Inget funkar nu när har laddat för RM och PSG 😞
Dify62
Inlägg: 5
Blev medlem: fre sep 01, 2017 3:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Dify62 »

Så jävla irreterande att behöva leta upp en fulstream istället.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

Ligger allting nere nu eller är det strul på min sida?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Testade du att starta om boxen? Tror detta hjälpte många. Fungerar det nu för dig?
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

atrix skrev: fre mar 11, 2022 8:07 am Testade du att starta om boxen? Tror detta hjälpte många. Fungerar det nu för dig?
Om det här var till mig så kör jag SIPTV-appen, det funkar med deras ”testlänk” men inte med min livelänk. Jag har även rensat cache på Samsung TVn, deletat kanallistan och uppdaterat den igen med en ny. Hårdrebootat appen, samt dragit kabeln till routern. Ja, det mesta man kan testa tror jag.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Min tips är alltid att även ha en app på datorn typ VLC eller något specifikt för IPTV och testa även där. Fungerar det inte på båda, ja, då går du till IPTVKings hemsida och kollar status på servern, där ser du om tjänsten är uppe eller nere.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

atrix skrev: fre mar 11, 2022 12:20 pm Min tips är alltid att även ha en app på datorn typ VLC eller något specifikt för IPTV och testa även där. Fungerar det inte på båda, ja, då går du till IPTVKings hemsida och kollar status på servern, där ser du om tjänsten är uppe eller nere.
Bra tips, kikade även i GSE:s app i luren och där fungerade det inte. Under status i dashboarden står det såhär:

”Line is not connected right now. 1 connection allowed for this line.”

Jag har (hade) bara en lina igång… så fattar nada här nu.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Detta betyder att du har en line(stream) att titta på, just nu så tittar du inte på den. Så om du t.ex. skulle titta på tv:n samt datorn samtidigt, så använder du två lines(streams) och detta får du inte och gör du det för länge så kommer du att bannas.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

atrix skrev: fre mar 11, 2022 3:11 pm Detta betyder att du har en line(stream) att titta på, just nu så tittar du inte på den. Så om du t.ex. skulle titta på tv:n samt datorn samtidigt, så använder du två lines(streams) och detta får du inte och gör du det för länge så kommer du att bannas.
Tack för klargörande.

La en ticket och nu ser det ut att ha löst sig.
gasgustav
Inlägg: 22
Blev medlem: lör nov 03, 2018 7:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gasgustav »

hm..mitt abonnemang gick ut idag...kan nån snäll hjälpa mig förlänga...har gjort det förut men nu är ser det annorlunda ut...jag väljer min "line" klickar pilen längst till höger och väljer "Extend"...får 3 val...väljer ett och klickar på "Extend Crypto gateway" ...och då kommer en sida upp där det verkar som jag inte ser allt (nedåt) kan i alla fall se olika betalningsalternativ: bitcion osv....väljer Card och då kommer det upp "1-kopiera adress" och en lång sifferkod....vad gör jag med den?
Skriv svar