Sida 1 av 647

## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: ons sep 28, 2016 10:10 am
av admin
Det har blivit så många inlägg nu att folk inte kan hitta rätt i forumet när det gäller att lösa problem. Jag tänkte vi samlar alla problem som berör de skandinaviska kanalerna i en och samma tråd, så kan vi hålla detta uppdaterat och lösa det på enkelt sätt.

20160923 utsatte antipiratbyrån oss för en ny typ ddos attack som fick våra servrar att gå ner i ca 20 minuter, och sedan efter det ligga överbelastade fram till idag 20160928. Vi är strax klara med att flytta våra skandinaviska kanaler till en ny host i Ryssland som har lovat att kunna hantera dessa problem på ett bättre sätt och inatt bör det vara klart.

Våra servrar har överbelastningsskydd som förhindrar denna typen av händelser ganska bra, men tyvärr så är det endast MAG enheter som kan dra nytta av dessa. Därav har de som upplevt problem med sina kanaler till majoritet varit SmartTV användare.

Just nu ska ingen uppleva problem då vi använder gamla routing tables för SmartTV/Kodi användare. Detta medför lite stabilare tittande men kan öka tiden det tar att göra ett kanalbyte med 0,2 sekunder.

Många av er som upplever problem med SmartTV är faktiskt routingen i ert egna hem. Detta kan bevisas oftast väldigt snabbt genom att ansluta ert abonnemang/länk till en 4G uppkoppling t.ex. mobiltelefon för att bevisa detta.

Vi får många mail om att SmartTV laggar, fastän de egentligen inte bör göra de om nätverksmiljön hemma är optimal. SmartTV är känslig och kräver en fin router men optimala inställningar för att fungera. Vidare så är varken Samsung, LG, Sony, Philips, SmartIPTV, Siptv.eu några varumärken som på något sätt är associerade med oss och då kan vi ej heller lämna någon support på dessa. Alla har olika tv apparater, alla har olika nätverkslösningar, alla har olika modem , alla har olika bredbandsuppkopplingar osv osv. Laggar de på SmartTV (bortsett från 20160923 - 20160928) så är det 99% routingen i ert hem det är fel, testa ert abonnemang med en 4g uppkoppling så ser ni vad jag menar.

I övrigt så vänligen samla alla problem med kanaler på en och samma tråd, och detta är här är ni snälla

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre sep 30, 2016 6:25 am
av admin
kaffeberoende skrev:Hej!

Jag har adresserat detta problem tidigare på forumet men försöker igen eftersom problemet fortfarande kvarstår.

Kanal 9 switchar mellan att vara på Svenska till att övergå till danska kanal 9 flera gånger om dagen.
Detta brukar ske nästan uteslutande under "prime time tv" för mig, vilket brukar vara mellan kl. 18.00 - 22.00

Jag brukar då missa mitt absoluta favorit program; Gränsbevakarna Australien. Helt fantastiskt program!
Att se folk försöka föra in konstiga maträtter från asien in i Australien är nästan värt ett hel års abonnemang hos er.

Skämt åsido så skulle jag verkligen uppskatta om ni kunde åtgärda problemet. Jag vet att ni bryr er om era kunder och uppdaterar och åtgärdar problem med jämna mellan rum.
Hej! Vi är medvetna om problemet och har redan skickat ut flertal mail till hosten om detta. Ibland så ska saker kompliceras mycket mer än de behövs :cry:

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: sön okt 02, 2016 1:51 pm
av Greveq
Hej, Cmore hockey verkar vara nere, hade varit kanon om det kunde fixas..
Matchstart om 10 min :shock:

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: sön okt 02, 2016 1:53 pm
av Dienamic
Hejsan!

Har jätte mycke problem att få Cmore Hockey HD SE att fungera (kanalplats 175, under scandinavia). Är det bara jag som har problem med detta eller är det något fel hos hosten?

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: sön okt 02, 2016 2:18 pm
av admin
Dienamic skrev:Hejsan!

Har jätte mycke problem att få Cmore Hockey HD SE att fungera (kanalplats 175, under scandinavia). Är det bara jag som har problem med detta eller är det något fel hos hosten?
Hej! Kanalen är nere och är felanmäld. Den kommer att börja fungera igen inom kort

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: sön okt 02, 2016 2:34 pm
av Dienamic
grymt! Tack så mycket för snabbt svar :)

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: mån okt 03, 2016 11:23 am
av NBJ
Hej, det glädjer mig att ni utvecklar servicen med nya kanaler under Scandinavia. Speciellt gillar jag att det blir fler HD kanaler av de eftertraktade sportkanalerna. Bra jobbat, fortsätt gärna.

Några saker som behöver justeras/rättas till

Under Sweden kanalerna;
VIASAT Fotboll SE - forstätter att vara norska sändningen
Europsport 1 SE - Är inte den svenska sändningen. Alltid den engelska och i svag upplösning

Under Scandinavia kanalerna;

VIASAT Fotboll HD NO - Är HD sändning men SE (svensk alltså fel namn) Har starka Interlaces/Störningar/Skuggningar i bilden
CMORE Sport HD SE - Är CMORE Fotbollskanalen och inte Sport
Eurosport 2 NO - Mycket bra bild och är den svenska sändningen alltså NO fel skall vara SE

Tacksam för bra tjänst, men också tacksam för att detta felanmäls och att ni jobbar på ännu mer HD! Tack

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: mån okt 03, 2016 5:18 pm
av gtuborg
Hei

Nick Jr Norge er det Svensk Tale.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: mån okt 03, 2016 5:24 pm
av admin
gtuborg skrev:Hei

Nick Jr Norge er det Svensk Tale.
Tack, felanmäld

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tis okt 04, 2016 3:30 pm
av NBJ
NBJ skrev:Hej, det glädjer mig att ni utvecklar servicen med nya kanaler under Scandinavia. Speciellt gillar jag att det blir fler HD kanaler av de eftertraktade sportkanalerna. Bra jobbat, fortsätt gärna.

Några saker som behöver justeras/rättas till

Under Sweden kanalerna;
VIASAT Fotboll SE - forstätter att vara norska sändningen
Europsport 1 SE - Är inte den svenska sändningen. Alltid den engelska och i svag upplösning

Under Scandinavia kanalerna;

VIASAT Fotboll HD NO - Är HD sändning men SE (svensk alltså fel namn) Har starka Interlaces/Störningar/Skuggningar i bilden
CMORE Sport HD SE - Är CMORE Fotbollskanalen och inte Sport
Eurosport 2 NO - Mycket bra bild och är den svenska sändningen alltså NO fel skall vara SE

Tacksam för bra tjänst, men också tacksam för att detta felanmäls och att ni jobbar på ännu mer HD! Tack


Är dessa felanmälda? Såg ingen bekräftelse från Admin som på övriga.