## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

frodrik1991
Inlägg: 6
Blev medlem: tor sep 27, 2018 7:04 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av frodrik1991 »

Lasse4 skrev: sön dec 26, 2021 5:37 am Hej!

Har precis förnyat mitt abonnemang med 1 år (julerbjudandet) men nu funkar det inte. Det bara kommer upp den roterande grejen ett tag sen blir skärmen bara svart. I dashborden som jag inte riktigt vet hur man gör med finns 3 linjer varav 2 av dom har giltiga datum och det står även att betalningen ät accepterad.
Vad är felet?

Hej ,

Vad jag kan tänka mig är att du har den gamla adressen som har utgått. På din enhet, som jag dock inte vet vad det är för någon :) . Jämför adressen som du har inskriven mot den adress som utgått på din dashboard.

När du har loggat in på din "dashboard" och ser alla 3 ,varav 2 aktiva . Så trycker du på 1 # "pilen ner" på respektive för att få fram rätta adressen .
Steg #2 är välja " Download" i fliken . Och där väljer du " m3u With Options " HLS eller MPEGTS . Och sen då kopiera hela adressen i rutan .

Sen beroende på vad du har för enhet så är det olika sett man för in den i appen så att säga.

Hls är att föredra om man har "sämre " internet koppling vad jag har förstått det som .

Hoppas det hjälper ! mvh F @Lasse4
gasgustav
Inlägg: 22
Blev medlem: lör nov 03, 2018 7:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gasgustav »

Nån fler än jag som har problem med Smart-iptv?
Snart varje dag jag slår på TVn så får jag: Check playlist Nr1.url....visit..bla bla
Måste då in i dashboard och deleata mac-adressen och sen ladda upp den igen och omstart...oftast går den igång då...men nu verkar inget hjälpa.
Samsung smart-TV
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

24/7 kanalerna funkar inte hos mig längre. Vanliga kanaler fungerar.
Någon mer som har problem med dom?
slibzen
Inlägg: 7
Blev medlem: ons okt 09, 2019 10:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av slibzen »

Verkar vara samma kanal som rullar på Cmore live kanalerna?
Hooch
Inlägg: 31
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hooch »

TV4, både hd och fhd fungerar inte. Ljudet hänger med men bilden fryst. (Box S-410) Fler med samma problem?
Itnic
Inlägg: 9
Blev medlem: tor dec 07, 2017 6:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Itnic »

Hooch skrev: fre jan 14, 2022 7:00 pm TV4, både hd och fhd fungerar inte. Ljudet hänger med men bilden fryst. (Box S-410) Fler med samma problem?
Jag får inte ens igång portalen på box s—410 😑
Testat generera ny med men får meddelande:

Your MAG Portal: Failed to generate new portal URL (1)!


Testade detta nu.
https://www.iptvking.me/tvip-problem/


Kan bekräfta det funkade få dom att ta bort secure box. :-)
Då man tydligen inte skall ha det när man har 410 boxen utan bara på mag boxar.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Härligt att det fungerade för dig. Idag så rekommenderas nästan inga sådana boxar, utan det är bäst att köra med androidboxar, då det finns många bra appar för IPTV.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Itnic
Inlägg: 9
Blev medlem: tor dec 07, 2017 6:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Itnic »

atrix skrev: fre jan 14, 2022 9:10 pm Härligt att det fungerade för dig. Idag så rekommenderas nästan inga sådana boxar, utan det är bäst att köra med androidboxar, då det finns många bra appar för IPTV.

Jo jag har allt läst det med.😀 Men man skall orka byta ut boxen också när man haft den x antal år. 🙈🤣
flaektrem
Inlägg: 12
Blev medlem: lör dec 29, 2018 3:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av flaektrem »

Hooch skrev: fre jan 14, 2022 7:00 pm TV4, både hd och fhd fungerar inte. Ljudet hänger med men bilden fryst. (Box S-410) Fler med samma problem?
Samma för mig. Jag kör Tivimate och varken ljud eller bild fungerar.
En stillbild kommer fram sen står det bara och laddar. Senaste två dagarna har det varit så
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

Har Cmore golf plockats bort eller är det jag som sabbat något?
Skriv svar