## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

mackan1891
Inlägg: 5
Blev medlem: tor apr 18, 2019 10:14 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av mackan1891 »

FreddyK skrev:IPTVKING kan inte göra så mycket åt problemen med källorna annat än försöka hitta andra källor och det vet jag att man försöker att hitta.
Dom flesta andra leverantörer lider av samma problem då man använder sig av samma källa.
I dom fallen där allt laggar i princip dagligen skulle jag säga att felet är hos användaren eller den ISP man använder sig av.
Bortsett från problemen på vissa kanaler så fungerar resten bra oftast hos mig och dom jag känner.
Vissa andra har andra leverantörer och även dom har problem med nämnda kanaler.
Kollar själv in ett par andra forum med hos andra leverantörer och stämningen är inte bättre där heller och oftast handlar det om samma kanaler som här.

Fast jag har kollat med flera andra och de har bytt källa så att det fungerar nu. kan ge exempel men är väl inte ok att göra reklam här.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nej det är inte tillåtet och ja om man får tag i bättre källor så kommer man såklart att byta.
Nästa gång kan det vara deras källor som strular medans det fungerar här och det är nåt man får leva med då det gäller den här typen av IPTV.
Vad jag kan säga är att dom jag känner till har alla problem iaf med samma kanaler.
Det senast för ett par dagar sedan då jag kollade upp det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Yanni
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 18, 2018 8:38 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Yanni »

Nu loopar c-more igen. Det blir tack och adjö så fort abonnemanget löpt ut :x
Ogrynn
Inlägg: 4
Blev medlem: sön apr 28, 2019 3:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ogrynn »

Det höll i 75 minuter (iofs utan möjlighet till HD) innan matchen Malmö FF - Sundsvall hängde sig. Nytt rekord men ändå inte godkänt.

För tydlighetens skull skriver jag ut att det gäller Cmore Fotboll / Cmore Fotboll HD men det känner väl alla till nu.

Har haft tjänsten någon månad nu och jag har ännu inte sett en hel match. Jag är inte nöjd.
Twin
Inlägg: 4
Blev medlem: lör feb 09, 2019 7:30 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Twin »

Då var det dags för c more fotboll att sluta fungera igen. Missa sista 20 min av MFF - GIF, fast man kanske ska nöja sig med dom 70 min man fick? ;)
stibbe69
Inlägg: 3
Blev medlem: sön aug 05, 2018 10:10 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av stibbe69 »

Inte en enda fotbollsmatch jag tittat på har varit problem fri sen allsvenskan startade.
I matchminut 70 börjar det loopa som det alltid gör.
Nu får det vara nog.
Varför i hela hel...... tar ni inte bort HD från livesändningarna?
IPTV King år 2020 gratis? :mrgreen:
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Vad menar du med ta bort?
Tar man bort så finns det ingenting alls där då det är den källan man har tillgång till just nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zkritt
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 08, 2019 1:42 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zkritt »

Asså... Jag fattar inte gnället som är här...
Detta är pirat-tv, det fattade väl ni när ni skrev upp er för det?
Vill man ha perfekt bild och ljud och inga problem med Cmore fotboll vilket verkar vara det största problemet - betala 349:-/månad och använd "vanliga" cmore. Då har ni rätt och gnälla.
Detta är jävligt billigt i jämförelse.
Jag kollar också fotbollen och en massa annat och som jag upplever det så verkar siffrorna stämma rätt bra som de har uppgett; uptime på 98,7%.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Vanliga Cmore kostar 499:-/mån och även det kan krångla.
Man ska inte glömma bort att man har flera 1000 kanaler där många oftast fungerar bra.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
mackan1891
Inlägg: 5
Blev medlem: tor apr 18, 2019 10:14 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av mackan1891 »

zkritt skrev:Asså... Jag fattar inte gnället som är här...
Detta är pirat-tv, det fattade väl ni när ni skrev upp er för det?
Vill man ha perfekt bild och ljud och inga problem med Cmore fotboll vilket verkar vara det största problemet - betala 349:-/månad och använd "vanliga" cmore. Då har ni rätt och gnälla.
Detta är jävligt billigt i jämförelse.
Jag kollar också fotbollen och en massa annat och som jag upplever det så verkar siffrorna stämma rätt bra som de har uppgett; uptime på 98,7%.
Men flera andra leverantörer byter källor och tar tag i problemet, folk undrar nog om iptv king gör något åt saken, om de byter källa eller server, vet de som bytt till en server i Tyskland och källa som nu idag funkar utan anmärkning, å man undrar om de jobbar på att fixa problemet eller om de bara låter det vara som det är. De har ändå fått sina pengar, folk vill nog se resultat, ändrar de å jobbar för bättre eller skiter de i att många kommer byta pga de redan fått tillräckligt med intäkter.. Förstår att du säger att folk inte ska gnälla men finns andra som levererar idag utan problem på just den kanalen för samma kostnad.. (Måste säga att jag är nöjd men förstår folks frustration)
Skriv svar