## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Admins kollar också på kanalerna och vill att det ska fungera.
Man jobbar såklart på hitta en stabilare källa men det är inte alltid enkelt att lösa det.
Sen är det möjligt att nån leverantör + enstaka resellers till den leverantören har exklusiv källa till vissa kanaler.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Nygga
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nygga »

Ja man kanske ska se CL finalen..LAGG..men då kanske man ska se ufc på nån kanal..typ bt sport eller ufc fight pass..LAGG
alla
Inlägg: 2
Blev medlem: ons feb 20, 2019 2:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av alla »

Jag kör i dagsläget en Pi3 och openelec på min TV, 500 Mbps lina via kabel men upplever stundtals lagg och liknande störningar. Faktum är att det flyter helt felfritt på min iPad och mobil vilket får mig att tro att processor och ram är för klent i Pi3'an. Någon som kan bekräfta min teori? Sneglar på Xiaomi mi S som ett prisvärt alternativ under tusenlappen...
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

alla skrev:Jag kör i dagsläget en Pi3 och openelec på min TV, 500 Mbps lina via kabel men upplever stundtals lagg och liknande störningar. Faktum är att det flyter helt felfritt på min iPad och mobil vilket får mig att tro att processor och ram är för klent i Pi3'an. Någon som kan bekräfta min teori? Sneglar på Xiaomi mi S som ett prisvärt alternativ under tusenlappen...
Det fungerar bra på min Pi3 däremot kan det ta lång tid att ladda kanaler om man har full kanallista.
Kör iofs mot TVheadend server i mitt fall.
Xiaomi Mi Box fungerar men rekommenderar en USB Ethernet adapter till den då wifi't inte är stabilt i den boxen.
Vill man köra Android TV box och är beredd att lägga ut lite mer så kan nog NVIDIA Shield vara ett bättre alternativ då den har betydligt bättre hårdvara. Men den diskussionen kan tas under hårdvaru trådarna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nygga skrev:Ja man kanske ska se CL finalen..LAGG..men då kanske man ska se ufc på nån kanal..typ bt sport eller ufc fight pass..LAGG
Kollade runt lite på flera kanaler som sände både CL och UFC och det var inget lagg här.
Kanske var problem med nån av källorna möjligen men inte alla.
Kollar du på det som skrevs ovanför är det ett exempel på att lagg kan orsakas av grejerna man har hemma eller inställningar t.ex. för buffer.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
sjoo88
Inlägg: 11
Blev medlem: ons jan 25, 2017 3:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av sjoo88 »

Är det någon annan som har problem med att TV3 sport å viasat premium bla hackar efter man har kollat på kanalen i typ 10min det var samma sak under natten när ja tänkte kolla på NHL via sportsnet, från canada.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Om du ska kolla NHL så finns det ett gäng med kanaler för det under United States med bla utöver TSN/Sportsnet.
Om det fungerar och börjar hacka efter 10 min och sen fungerar igen genom och starta kanalen igen så kan du testa öka buffer och kolla andra inställningar. Om du kör med Android eller liknande så kan du testa med en annan app med.
Man har även även börjat lägga in lite 4K kanaler bland vissa länders kanaler för den som är intresserad med.
Kräver däremot hög bandbredd och hårdvara som stöder H265/HEVC precis som med 4K filmerna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Number7
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jun 02, 2019 3:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Number7 »

Haha, så man ska inte klaga bara för att det är pirat-tv? Alltså tjänsten har blivit sämre och sämre för varje vecka... inte många kanaler som inte laggar nuförtiden...

Man har tydligen skrapat ihop en jävla massa abonnenter och nu skiter man i dom då man fått in sina pengar...

Äckligt beteende!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ja nog får man säga till om problem osv det är vad den här tråden är till för.
Men har man problem på i princip alla kanaler så har man nåt problem med sina grejer eller sin ISP.
Bortsett från problem med en del kanaler som ofta nämns här så fungerar det mesta stabilt hos mig iaf.
Om det var problem hos IPTVKING så skulle allt lagga även för mig.
I dom flesta fall är problemen med kanalerna problem med källan man tar in kanalerna ifrån och i dagsläget har man inga andra källor att byta till.
Majoriteten får sina kanaler från den källan och jag kan se samma problem hos konkurrenter.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Number7
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jun 02, 2019 3:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Number7 »

FreddyK

Du verkar vara den enda det funkar klockrent för och skyddar iptvking hela tiden, känns ju inte alls som att du jobbar för dom...

För övrigt har jag inga problem när jag testar andra 24h abonnemang... så håller varken med att det är fel på isp eller andra har samma källor... kanske vissa har men många har bytt till andra
Skriv svar