Har också problem med dashboarden, har inte lyckats på 2 veckor. Testade med VPN nyss och då gick det, kan det vara Telia som blockerat sidan?
Loggade aldrig in i dashboarden för det är väl inte tillåtet med VPN, eller gäller det bara streamen?
Om ni har problem med portalen, testa att tömma er webcache eller testa en annan browser. Nej till portalen kan du logga in på även med VPN, då den är bara kopplad till ditt användarnamn och lösen.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Till IPTV använder jag en Formuler Z8 box, jag kollar på SVT Play genom datorn kopplad till TV:n och där använder jag VPN. (Bor utomlands) Dashboarden har inte fungerat för mig på flera dagar men när jag avaktiverade VPN så kom jag in direkt.
Precis om ni kör VPN avaktivera det först.
Kör ni utan VPN och det inte fungerar testa dom vanliga råden om byta DNS server till Google 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller Cloudflare 1.1.1.1, 1.0.0.1.
Detta rekommenderar jag oavsett om det gäller Dashboard eller vanligt tittande.
Jag upptäckte igår morse att alla mina kanaler var borta och tänkte "Ja ja, det är väl nere just nu". Men när det fortfarande inte var på plats idag och ingen i min familj hade gnällt samt att det inte var uppror på forumet så gick jag in på min dashboard och upptäckte att mitt abbonemang hade utgått.
Det i sig är ingen fara men jag blev fundersam på varför jag inte gått någon notifiering om detta några dagar innan, för så har det funkat tidigare. Givetvis har jag kollat spam-foldern och det låg inget där heller.
Tänkte bara kolla upp ifall det är ett allmänt problem eller inte.