4k

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

4k

Inlägg av gegage »

varför e skärmen helt svart när jag vill se på en 4k film? har tv som kan spela upp 4k men det e bara svart hör ljud men svart
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: 4k

Inlägg av atrix »

Omöjligt att svara på när du inte ger någon annan information.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
raven305
Inlägg: 21
Blev medlem: tor dec 15, 2016 2:04 pm

Re: 4k

Inlägg av raven305 »

Kan vara så att du äger en box som inte stödjer att spela upp 4k material
gegage
Inlägg: 54
Blev medlem: sön sep 16, 2018 3:47 pm

Re: 4k

Inlägg av gegage »

har box jag fick när jag köpte abonnemanget ipboxen från tvipking , ingen aning om den stödjer , kanske den inte gör det vf lägga upp på videoteket 4k när det inte går o kolla?
raven305
Inlägg: 21
Blev medlem: tor dec 15, 2016 2:04 pm

Re: 4k

Inlägg av raven305 »

Iptvking har inge med filmerna eller serierna att göra. Detta kan man se som en bonus ifrån dem. Om du köpte igenom IPTVking så kan det vara en 410. Denna stödjer tyvärr inte 4k
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: 4k

Inlägg av atrix »

gegage skrev:har box jag fick när jag köpte abonnemanget ipboxen från tvipking , ingen aning om den stödjer , kanske den inte gör det vf lägga upp på videoteket 4k när det inte går o kolla?
Så du menar att jag som har en Android 4K tv och kör med Kodi ska inte få se på 4K film eller tv för att du inte kan se det? Som tidigare talare sa, IPTVKing har inget med film och tvserier som läggs upp. Vill du se 4K som köp en box som klarar det. Finns många bra boxar där ute.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: 4k

Inlägg av FreddyK »

Dags att uppdatera till en nyare box om du vill se 4K det gäller oavsett tjänst man kör.
Anledningen är att boxen helt enkelt inte stöder H265/HEVC som används för 4K och kan även användas i lägre upplösningar ibland med.
Har sett att en del vaniliga 1080p kanaler skickas ut ibland som H265 ström.
Om du har en TV som klarar 4K så går det antagligen installera en app på den och köra där istället och då kommer det att fungera.
Du kan få fram din M3U line i din Dashboard under Manage Lines.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar