Problem med bitcoins

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Problem med bitcoins

Inlägg av Samme »

Hej.

Jag har försökt hjälpa min mor att förlänga hennes IPTV men Safelllo vägrar att överföra betalningen. De skrev att de har fått reda på att IPTV säger till sina kunder att växla via Safello. Jag har verkligen prövat allt för att kunna få ngöra denna överföringen men de stoppar betalningen o för tillbaka. De säger att man bara kan skicka till sin egen plånbok och inte till någon annan plånbok. Så där går det absolut inte.

Sen vet jag att det finns en annan sida som rekommenderas av IPTV men där ska de ha foto på körkort och veta så mycket när man reggar sig.

behöver verkligen hjälp, hur gör ni? Behöver tips så min mamma kan få igång sin tv igen, samt att snart är det dags att förlänga för oss övriga
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av atrix »

Jag återkommer när jag fått veta något.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av Samme »

atrix skrev: tor nov 18, 2021 11:35 am Jag återkommer när jag fått veta något.
Tack, det hade varit snällt! Vill får igång detta så fort som.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av atrix »

Har du fått mejl från dem? Om du får mejl, då är det bara att neka till att det är för IPTV. BTC-adresserna ändras så de bör inte kunna spara detta någonstans. Du borde testa igen, men skapa ett nytt konto med ny info och testa, för detta bör fungera. Jag läste tidigare om andra som det har gått bra för. Så testa igen, men med nytt konto och om de frågar säg att det är för du har köpt något eller att du skickar till en kompis.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av Samme »

Samme skrev: tor nov 18, 2021 9:52 am Hej.

Jag har försökt hjälpa min mor att förlänga hennes IPTV men Safelllo vägrar att överföra betalningen. De skrev att de har fått reda på att IPTV säger till sina kunder att växla via Safello. Jag har verkligen prövat allt för att kunna få ngöra denna överföringen men de stoppar betalningen o för tillbaka. De säger att man bara kan skicka till sin egen plånbok och inte till någon annan plånbok. Så där går det absolut inte.

Sen vet jag att det finns en annan sida som rekommenderas av IPTV men där ska de ha foto på körkort och veta så mycket när man reggar sig.

behöver verkligen hjälp, hur gör ni? Behöver tips så min mamma kan få igång sin tv igen, samt att snart är det dags att förlänga för oss övriga
Ja jag har testat att säga att jag skickade till en kompis men de sa att det inte gic då man bara kan skicka till sin egen plånbok eller sin externa plånbok. Ja jag har fått mail där jag ska skriva under med hedersord att det inte går till ngt illegalt. Jag får testa en gång till. Men detta måste ju vara ett känt problem, måste vara fler än jag som har haft problem? Hade varit bra att få höra av er andra hur ni lyckades?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av atrix »

Många andra har lyckats att betala med BTC, så även du ska lyckas.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Samme
Inlägg: 20
Blev medlem: lör aug 18, 2018 6:18 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av Samme »

atrix skrev: fre nov 19, 2021 10:20 pm Många andra har lyckats att betala med BTC, så även du ska lyckas.
Ja jaghar testat ett antal ggr nu och nu har de fryst mitt konto. Det går ej att öppna ett nytt då det är med BankID!
SÅ tyvärr kan inte mamma vara kund hos er längre då hon inte kan betala för sig.

Min fråga är hu alla ni andra lyckats betala med Safello? För det går tydligen inte för mig!
Palpebral
Inlägg: 1
Blev medlem: ons feb 16, 2022 8:02 am

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av Palpebral »

Hur har detta problem lösts?
Jag har också ett liknande problem... Jag vet inte tillräckligt mycket om kryptovalutor för att kunna lösa det på egen hand... Jag kommer att hålla ett öga på ämnet.
Recensioner om kryptocurrency trading bots. Mer information finns på länk.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Problem med bitcoins

Inlägg av atrix »

Då det genereras en ny adress varje gång du ska betala till IPTVKing kan inte Safello spara adressen för att se att det går till IPTV, så det ska inte vara några problem alls att betala, och skulle Safello fråga är det bara att säga att du för över pengar till ditt andra konto, jag har t.ex. två olika konton, ett hos Safello och ett på ett annat ställe. Men om du skulle säga att det är för IPTV så kommer dom kunna banna dig och då kommer du inte kunna använda Safello längre.

Skulle det var några problem, skapa en ticket i dashboarden och förklara.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
norlins
Inlägg: 2
Blev medlem: sön sep 22, 2019 11:38 am

Re: Problem med bitcoins och safello

Inlägg av norlins »

Jag har skrivit till Safello och fått svar.

:Vi vill genom detta meddelande informera dig om att vi inte kan tillåta ytterligare transaktioner och att din kundrelation med Safello härmed är sägs upp i enlighet med våra Användarvillkor.

Min fundering då jag inte kan köpa bitcoin är att det borde gå att lösa detta med betalningen av kanalutbudet.
jag borde kunna få ett unikt nr och ett nr som jag kan Swisha till.
Det har blivit väldigt svårt att vara kund hos er.
MVH
norlins
Skriv svar