Kanaler som inte fungerar

Moderator: otto

jkarjala
Inlägg: 23
Blev medlem: sön aug 28, 2016 6:41 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av jkarjala »

jkarjala skrev:Alla kanaler går i ca 20 sekunders loop nu helt plötsligt
provade även med vlc i datorn och det är samma loop som med min smart tv
daikini
Inlägg: 15
Blev medlem: sön aug 21, 2016 6:58 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av daikini »

Vad är det som händer egentligen? Inget funkar
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

daikini skrev:Vad är det som händer egentligen? Inget funkar
allting fungerar, har du provat att felsöka på din sida?
daikini
Inlägg: 15
Blev medlem: sön aug 21, 2016 6:58 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av daikini »

admin skrev:
daikini skrev:Vad är det som händer egentligen? Inget funkar
allting fungerar, har du provat att felsöka på din sida?
Hur menar du med din sida? Kollar via tvn och det laggar sönder samma sak på VLC
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

daikini skrev:
admin skrev:
daikini skrev:Vad är det som händer egentligen? Inget funkar
allting fungerar, har du provat att felsöka på din sida?
Hur menar du med din sida? Kollar via tvn och det laggar sönder samma sak på VLC
VLC laggar ALLTID, oavsett vad. Det är för att VLC inte har någon buffer. SmartTV är överlag väldigt problematisk och det är inte alla som får den att fungera problemfritt. Det gäller att ha optimala inställningar i router och ej ha brandvägg/nat/qos aktiverat i routern.

Höj buffern på din smarttv app och se över dina router inställningar. Använder du orginal modem från telia/tele2 osv så kommer du även där stöta på problem med hög sannolikhet

Sen så vet jag inte hur mycket hjälp du egentligen hade förväntat dig att få när du skriver "Vad är det som händer, inget funkar" Det är ingen riktig beskrivning på ditt problem och då får du även ett medelmåttigt svar

Vi lämnar för övrigt ingen support på enheter som inte ägs/underhålls av oss, SmartTV och SmartIPTV programmet ägs eller underhålls inte av oss och då alla har olika tv apparater och nätverksuppsättning är det omöjligt för oss att bedriva en support i detta. Det är bara ett verktyg för att kolla på ditt abonnemang.

Det finns instruktioner hur du höjer Buffer här http://siptv.eu/howto/sammy/ (Ifall din TV Är Samsung)

Hur du stänger av Brandvägg/NAT/QoS på din router får du helt enkelt Googla. Det är olika för varenda router.
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av kaffeberoende »

Ni ska ha beröm för att ni har uppdaterat de skandinaviska kanalerna och infört en massa nya kanaler.
Däremot har det uppstått problem med några enstaka kanaler, vissa av problemen har funnits sen tidigare:

SVT 2 har slutat fungera helt (mer än 24 timmar)
Comedy Central SE är med dansk översättning.
Kanal 9 SE skiftar mellan Svenksa kanal 9 och danska kanal 9
Viasat TLC Sverige är i själva verket Discovery Science
Tv1000 är inte en skandinavisk kanal utan rysk
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

kaffeberoende skrev:Ni ska ha beröm för att ni har uppdaterat de skandinaviska kanalerna och infört en massa nya kanaler.
Däremot har det uppstått problem med några enstaka kanaler, vissa av problemen har funnits sen tidigare:

SVT 2 har slutat fungera helt (mer än 24 timmar)
Comedy Central SE är med dansk översättning.
Kanal 9 SE skiftar mellan Svenksa kanal 9 och danska kanal 9
Viasat TLC Sverige är i själva verket Discovery Science
Tv1000 är inte en skandinavisk kanal utan rysk
Kanal 1-3 är felanmäld och kommer fixas. TLC såg jag något utdrag om tidigare att det är hosten som stavat fel och därmed har den blivit utskickad igen. Ska titta på detta. TV1000 RYSK får ni helt enkelt vänja er vid, så som det ser ut med alla ryska ubåtar i östersjön och flygövningarna är det bara en fråga om tid innan de tar över Sverige, så att träna på det ryska språket redan nu är bara en bonus =P

Skämt åsido, då de ej finns någon svensk tv1000 eller någon kanal ens i skandinavien med de namnet (viasat film/action osv hette tv1000 för många år sedan) så får vi se till att placera denna kanal bland de ryska
Greveq
Inlägg: 9
Blev medlem: lör sep 17, 2016 2:22 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av Greveq »

Det är inte många kanaler som fungerat för mig dem senaste 2-3 dygnen..
Hade en period på 2 timmar igårkväll (måndags) då det flöt på bra annars hackar alla skandinaviska kanaler till den grad att det inte går att titta på alls.. fler som har problem eller ligger felet hemma hos mig?

Tog lite stickprover på VIP US listan pch samma problem där om inte värre
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av admin »

Greveq skrev:Det är inte många kanaler som fungerat för mig dem senaste 2-3 dygnen..
Hade en period på 2 timmar igårkväll (måndags) då det flöt på bra annars hackar alla skandinaviska kanaler till den grad att det inte går att titta på alls.. fler som har problem eller ligger felet hemma hos mig?

Tog lite stickprover på VIP US listan pch samma problem där om inte värre
Detta har förklarats i andra trådar och är snart åtgärdat helt och hållet. De som använder SmartTV upplever problemen värst medan vi knappt fått in några rapporter från MAG användare.
232078
Inlägg: 17
Blev medlem: tor okt 20, 2016 4:04 pm

Re: Kanaler som inte fungerar

Inlägg av 232078 »

Viasat Film Action SE har laggat i flera dagar nu. Jag kör via boxen och det är den enda kanalen som gör så.
Skriv svar