Har provat detta i ett par veckor nu, och måste berätta hur nöjd jag är!
Vilket utbud och vilken lyhördhet ni har!
Vill tacka er för allt jobb ni lägger ner på oss för 1500 om året!!
Fortsätt så!
Helnöjd
Moderator: otto
-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: lör okt 08, 2016 5:12 pm
Re: Helnöjd
Wow! Vi blir jätteglada att av höra detta. Tack så mycket.hispervisperalf skrev:Har provat detta i ett par veckor nu, och måste berätta hur nöjd jag är!
Vilket utbud och vilken lyhördhet ni har!
Vill tacka er för allt jobb ni lägger ner på oss för 1500 om året!!
Fortsätt så!
Det är sällan folk tar sin tid att ge beröm, men folk tar snabbt tid för att klaga. Så, du förstår hur detta värmer om hjärtat =)
Till början på 2017 har vi tusentals nya planer på utveckling och förbättring. Vi ska sakta implementera detta så kommer ni få se en WOW förändring =)
Re: Helnöjd
Kan verkligen hålla med.
Är supernöjd och servicen är kanonbra.
Ni är grymma!!!!!!
Är supernöjd och servicen är kanonbra.
Ni är grymma!!!!!!
Re: Helnöjd
Tack för feedbacken, det uppskattas oerhörtIngenjörn skrev:Kan verkligen hålla med.
Är supernöjd och servicen är kanonbra.
Ni är grymma!!!!!!
-
- Inlägg: 124
- Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm
Re: Helnöjd
Alltså ni är bara bäst! När man inte trodde att det kunde bli bättre.admin skrev:Wow! Vi blir jätteglada att av höra detta. Tack så mycket.hispervisperalf skrev:Har provat detta i ett par veckor nu, och måste berätta hur nöjd jag är!
Vilket utbud och vilken lyhördhet ni har!
Vill tacka er för allt jobb ni lägger ner på oss för 1500 om året!!
Fortsätt så!
Det är sällan folk tar sin tid att ge beröm, men folk tar snabbt tid för att klaga. Så, du förstår hur detta värmer om hjärtat =)
Till början på 2017 har vi tusentals nya planer på utveckling och förbättring. Vi ska sakta implementera detta så kommer ni få se en WOW förändring =)
Nu blir man allt nyfiken på vad det är för planer ni har, kanske några hintar!? Kan knappt bärga mig.
Re: Helnöjd
Mycket fokus ligger på server och optimeringar kring protokoll för att kunna sända ut kanaler även med hög latency, för att kunna förhindra lagg för er som har bredbandsleverantörer som filtrerar våra paket.
Sedan kommer det komma en del nytt i HD och kanske även 4K.
Hostingen vi har nu håller på att om förhandlas. I början när vi började var de INGEN som ville hosta vårt innehåll pga den "lagliga faktorn". Så vi fick nöja oss med en hosting hos ett gäng banditer (det är därför den inte alltid har fungerat optimalt). Men nu när olika företag ser hur mycket bandbredd vi använder och den ekonomiska vinningen som ligger bakom detta för dom har vi fått flertal erbjudanden som vi går igenom, både ekonomiskt och tekniskt. Får vi en bra offert så kommer vi även att sänka priserna på våra abonnemang, alternativt samma pris men betydligt högre prestanda. Vi får överväga båda och se vad som gynnar oss samt kunder bäst.
Vi håller även på en del med att titta på möjligheten till Timeshift och Inspelning. Infomir har hittils varit väldigt svåra att komma överens med i denna biten för deras programvara. Om timeshift & inspelning blir en möjlighet så kommer även copyright frågan i tal. IPTV använder ett så kallat kryphål i lagen för copyright då strömmad material inte är förbjudet, men lagrad material bryter mot upphovsrätt. Så pga detta har de varit svårt att jobba med infomir och deras programvara men vi tittar just nu på möjligheterna.
Även möjligheterna om valbart ljudspår och textspår är på vår att göra lista.
Inget av dessa är skrivet i sten men vissa av punkterna har vi gjort mer framgång med än de andra, så det är bara att avvakta och se.
Sedan kommer det komma en del nytt i HD och kanske även 4K.
Hostingen vi har nu håller på att om förhandlas. I början när vi började var de INGEN som ville hosta vårt innehåll pga den "lagliga faktorn". Så vi fick nöja oss med en hosting hos ett gäng banditer (det är därför den inte alltid har fungerat optimalt). Men nu när olika företag ser hur mycket bandbredd vi använder och den ekonomiska vinningen som ligger bakom detta för dom har vi fått flertal erbjudanden som vi går igenom, både ekonomiskt och tekniskt. Får vi en bra offert så kommer vi även att sänka priserna på våra abonnemang, alternativt samma pris men betydligt högre prestanda. Vi får överväga båda och se vad som gynnar oss samt kunder bäst.
Vi håller även på en del med att titta på möjligheten till Timeshift och Inspelning. Infomir har hittils varit väldigt svåra att komma överens med i denna biten för deras programvara. Om timeshift & inspelning blir en möjlighet så kommer även copyright frågan i tal. IPTV använder ett så kallat kryphål i lagen för copyright då strömmad material inte är förbjudet, men lagrad material bryter mot upphovsrätt. Så pga detta har de varit svårt att jobba med infomir och deras programvara men vi tittar just nu på möjligheterna.
Även möjligheterna om valbart ljudspår och textspår är på vår att göra lista.
Inget av dessa är skrivet i sten men vissa av punkterna har vi gjort mer framgång med än de andra, så det är bara att avvakta och se.
-
- Inlägg: 124
- Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm
Re: Helnöjd
Ni har redan ett väldigt förmånligt pris på era abonnemang. Sänk ABSOLUT inte priset. I allafall inte för era skandinaviska kunder. Vi har råd att betala det där lilla extra. Satsa istället på att förbättra och utveckla tjänsten. Där har ni lite kvar att jobba på.
Vi i Sverige är väldigt kräsna när det gäller prestanda och utbud eftersom vi är så bortskämda. Bevisen har ni på alla klagomål som har strömmat in på forumet från era kunder, inklusiv mig, för minsta lilla problem.
Vi i Sverige är väldigt kräsna när det gäller prestanda och utbud eftersom vi är så bortskämda. Bevisen har ni på alla klagomål som har strömmat in på forumet från era kunder, inklusiv mig, för minsta lilla problem.
Re: Helnöjd
Håller med. Höj hellre priset när allt funkar då kan ni lägga dom pengarna på hålla en hög nivå.
Strunt i inspelning och 4k.
Strunt i inspelning och 4k.
Re: Helnöjd
Ytterligare en faktor ni borde beakta om ni sänker priserna är hur ni ska hantera de kunder ni redan har som i så fall har betalat ett högre pris. Det sänder onekligen lite märkliga signaler om lojalitet inte är värt något och det blir billigare att hoppa på tåget i ett senare läge.
Håller för övrigt med om att ni borde prioritera prestanda och stabilitet framför att sänka priserna.
Håller för övrigt med om att ni borde prioritera prestanda och stabilitet framför att sänka priserna.
Re: Helnöjd
För ett år sedan denna tid kostade tjänster 1900kr/årmumme skrev:Ytterligare en faktor ni borde beakta om ni sänker priserna är hur ni ska hantera de kunder ni redan har som i så fall har betalat ett högre pris. Det sänder onekligen lite märkliga signaler om lojalitet inte är värt något och det blir billigare att hoppa på tåget i ett senare läge.
Håller för övrigt med om att ni borde prioritera prestanda och stabilitet framför att sänka priserna.
Men självklart prioriterar vi prestanda och kvalitet före prisändringar. Vi är inte ute efter stora mega vinster. Så har vi möjlighet att sänka pris samt höja kvaliteten gör vi självklart detta.
Men högst prioriterat är uppgraderingar, kvalitet och prestanda. Blir de pengar över så får vi se vad vi gör. Kanske hyr vi hackers för pengarna för att sänka antipiratbyråns servrar i ett tag, efter alla gånger de utsatt oss för elakheter